loading

Nowy elektryczny Opel Grandland X

Nowy Opel Grandland X jako hybryda plug in z przednim napędem

  • Do wersji z napędem na wszystkie koła dołączył PHEV z napędem na przód
  • Łączna moc układu: 165 kW (224 KM)
  • Do 57 km elektrycznego zasięgu (WLTP[1])
  • Cena wersji Enjoy w Polsce od 162 850 zł
  • Elektryfikacja wszystkich modeli Opla do 2024 r. 

Rüsselsheim. Kolejny zelektryfikowany Opel w ofercie: po w pełni elektrycznym Oplu Corsa‑eGrandlandzie X z napędem na cztery koła w wersji hybrydowej z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła prądu (PHEV) nadszedł czas na wprowadzenie do sprzedaży eleganckiego SUV‑a w wersji PHEV z napędem na przednie koła. Grandland X jest więc pierwszym Oplem dostępnym w dwóch wersjach hybrydowych: jako Grandland X Hybrid4 z napędem na wszystkie koła (ważone zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 1,4–1,3 l/100 km przy emisji CO2 32–29 g/km wg WLTP1; 1,6–1,5 l/100 km, 36–34 g/km CO2 wg NEDC2) oraz z napędem przednim. Ceny modelu z napędem na przednie koła zaczynają się od 162 850 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce).

Grandland X Hybrid z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.6 oraz silnikiem elektrycznym napędzającym również przednie koła dysponuje mocą 165 kW (224 KM) i momentem obrotowym 360 Nm (wstępne, ważone zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 1,5–1,4 l/100 km przy emisji CO2 34‑31 g/km wg WLTP1; 1,7–1,5 l/100 km, 37–35 g/km CO2 wg NEDC[2]). W trybie elektrycznym samochód hybrydowy może przejechać do 57 km według cyklu WLTP (60–65 km wg NEDC2).

Samochód oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki standardowemu wyposażeniu w takie systemy jak alarm przedkolizyjny z funkcją wykrywania pieszych i automatycznym hamowaniem awaryjnym, asystent pasa ruchu i system wykrywający objawy zmęczenia kierowcy. System multimedialny Navi 5.0 IntelliLink z dużym 8” kolorowym ekranem dotykowym zapewnia sprawną łączność kierowcy i pasażerom.

W celu dalszej poprawy efektywności w modelu Grandland X Hybrid zastosowano układ hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną w czasie hamowania lub wytracania prędkości.

Nowy elektryczny Opel Grandland X

Zaawansowana technicznie hybryda: silnik elektryczny i turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa

W zespole napędowym Grandlanda X Hybrid zastosowano czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, o mocy 133 kW (180 KM), silnik elektryczny o mocy 81 kW (110 KM) oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,2 kWh. Silnik elektryczny jest sprzężony ze sterowaną elektrycznie ośmiobiegową przekładnią automatyczną.

Silnik spalinowy będzie wykorzystywany głównie przy średnich i dużych prędkościach jazdy, natomiast w czasie jazdy z niską oraz średnią i zmienną prędkością napęd zapewni elektryczna część układu. Badania przeprowadzone w Niemczech wykazały, że większość codziennie pokonywanych tras nie przekracza 50 kilometrów, co oznacza, że użytkownicy Grandlanda X Hybrid korzystający ze swoich pojazdów w ten sposób mogliby praktycznie przez cały czas jeździć w trybie bezemisyjnym.

Grandland X Hybrid oferuje trzy dedykowane tryby jazdy — elektryczny, hybrydowy i sportowy — pozwalając kierowcy wybrać charakterystykę pojazdu odpowiadającą jego preferencjom lub konkretnym warunkom jazdy. Na przykład w trybie hybrydowym samochód automatycznie dobiera najbardziej efektywny sposób napędu, z możliwością przełączenia na bezemisyjny tryb elektryczny, na przykład po dotarciu do centrum miasta. Tryb sportowy umożliwia łączenie mocy silnika spalinowego i silnika elektrycznego w celu uzyskania szczególnie dynamicznych osiągów. Grandland X Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 225 km/h.

Gniazdo ładowania akumulatora z wykorzystaniem pokładowej ładowarki o mocy 3,7 kW (wersja 7,4 kW jest opcjonalna) zostało umieszczone wygodnie po przeciwnej stronie niż wlew paliwa, natomiast sam akumulator jest zainstalowany pod tylnymi siedzeniami, aby nie ograniczał przestronności wnętrza ani pojemności bagażnika.

Z uwagi na fakt, że elektryczność jest tańsza od benzyny, kierowcy mogą zaoszczędzić, regularnie doładowując akumulator zamiast tankować paliwo. W zależności od lokalnych cen i pokonywanych odległości może to istotnie wpłynąć na obniżenie kosztów eksploatacyjnych samochodu. Czas ładowania zależy od typu ładowarki. Akumulator Grandlanda X Hybrid, wyposażonego w opcjonalną ładowarkę pokładową o mocy 7,4 kW, można naładować do pełna w niespełna dwie godziny.

Za pomocą aplikacji myOpel kierowca może zdalnie programować czasy ładowania i sterować klimatyzacją. Usługa OpelConnect zaoferuje takie funkcje, jak Live Navigation z informacjami o ruchu drogowym dostarczanymi w czasie rzeczywistym, sprawdzanie danych dotyczących pojazdu poprzez aplikację, bezpośrednie połączenie z pomocą drogową oraz system powiadamiania służb ratowniczych w sytuacjach awaryjnych e‑Call. Pomoc można wezwać w ciągu kilku sekund, naciskając czerwony przycisk. W przypadku zadziałania napinaczy pasów bezpieczeństwa lub poduszek powietrznych połączenie e‑Call jest nawiązywane automatycznie.

Wraz z wprowadzeniem nowego Grandlanda X Hybrid elektryfikacyjna ofensywa Opla nabiera jeszcze większego tempa. W przyszłym roku na rynku pojawi się pierwszy elektryczny lekki samochód użytkowy, czyli Opel Vivaro‑e. W 2021 roku firma zaoferuje w pełni elektryczne wersje Combo Life, Combo Cargo i Zafiry Life. Do 2024 roku wszystkie modele Opla będą dostępne w wersji zelektryfikowanej.

 

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Nowy elektryczny Opel Grandland X

Nowy elektryczny Opel Grandland X

Nowy elektryczny Opel Grandland X

Nowy elektryczny Opel Grandland X

 
 

[1] Podane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 odpowiadają homologacji WLTP (rozporządzenie UE 2017/948). Od 1 września 2018 r. nowe pojazdy podlegają homologacji według światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP), która jest nową, bardziej realistyczną procedurą badania zużycia paliwa i emisji CO2. WLTP w pełni zastępuje nowy europejski cykl jazdy (NEDC), który był poprzednio stosowaną procedurą badań. Z uwagi na bardziej realistyczne warunki testów zużycie paliwa i emisja CO2 zmierzone w cyklu WLTP w wielu przypadkach są wyższe w porównaniu z wartościami zmierzonymi według NEDC. Zużycie paliwa i emisja CO2 mogą się różnić w zależności od standardowego i dodatkowego wyposażenia pojazdu oraz rozmiaru opon. 

[2] Podane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (rozporządzenie UE 2017/948), a poszczególne wyniki przeliczono na wartości NEDC, aby umożliwić porównanie z innymi pojazdami. Najnowszych informacji można zasięgnąć u dealerów. Wartości te nie uwzględniają w szczególności warunków eksploatacji, warunków jazdy ani wyposażenia dodatkowego oraz mogą różnić się w zależności od rozmiaru opon. 

 

Do góry