loading

  • 32 segmenty diod LED: nowe matrycowe reflektory LED IntelliLux® w Oplu Insignii
  • Samochód Roku 2016: Astra pierwszym modelem Opla z adaptacyjnymi reflektorami matrycowymi
  • Noc jasna niemal jak w dzień: w pełni diodowe reflektory w Oplach z rodziny X
 

Rüsselsheim. Każdego roku, w ostatnim tygodniu października cofamy zegarki o godzinę i na poważnie zaczynamy przygotowania do zimy. Dla kierowców oznacza to częstszą jazdę po zmierzchu i przy słabszej widoczności. Dla wielu właścicieli samochodów marki Opel nie jest to aż tak przykra wiadomość. Opel znany jest z demokratyzacji innowacyjnych i inteligentnych technologii oświetlenia. W wybranych modelach oferuje najnowocześniejsze reflektory LED, automatycznie dostosowujące wiązkę świetlną do sytuacji na drodze. Doskonałym przykładem takiego rozwiązania są matrycowe reflektory LED IntelliLux®, dostępne w Insignii i Astrze. Znacząco poprawiające widoczność, a co za tym idzie także bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów oraz innych użytkowników drogi.

 „Zależy nam, aby nasi klienci mieli dobrą ogólną widoczność także w tych miesiącach, w których dni są wyjątkowo krótkie. Dlatego oferujemy najlepsze w swojej klasie innowacyjne technologie oświetlenia nie tylko we flagowej Insignii, ale także w innych modelach naszej marki. Dzięki temu jazda nocą może być przyjemna, a przede wszystkim bezpieczna” — powiedział Peter Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Opla.

 

Blask w pełnym tego słowa znaczeniu: nowa generacja matrycowych reflektorów LED IntelliLux®

Innowacyjne oświetlenie w samochodach marki Opel zwiększa bezpieczeństwo jazdy po zmrokuPrzełomowe matrycowe reflektory LED IntelliLux® zostały wprowadzone w najnowszej generacji Opla Astry. Zastosowano w nich 16 segmentów diodowych (po 8 z każdej strony), które automatycznie, w sposób ciągły, dostosowują długość i rozkład wiązki świetlnej do sytuacji na drodze. W razie potrzeby częś ć wiązki wokół pojazdu poprzedzającego lub nadjeżdżającego z przeciwka jest po prostu wygaszana. W ten sposób wyeliminowano oślepianie innych użytkowników drogi, zapewniając jednocześnie najlepszą widoczność. Eksperci szybko zgodzili się, że: „Technologia matrycowych reflektorów Opla stanowi przełom w systemach oświetlenia samochodowego”. Po wszechstronnych testach system okazał się tak skuteczny, że w 2015 roku niezależni europejscy dziennikarze motoryzacyjni oceniający pojazdy w plebiscycie AUTOBEST uznali go wręcz za „magiczny”.

 Zasada działania systemu jest wyjątkowo prosta: gdy tylko pojazd opuści miasto, reflektory IntelliLux LED® w Astrze lub Insignii automatycznie włączają się i nieustannie dostosowują długość i kształt wiązki świetlnej do sytuacji w ruchu drogowym, takiej jak jazda w obszarze zabudowanym i poza nim, autostrada czy pokonywanie ostrego zakrętu lub jazda po łuku drogi. Supernowoczesny system oświetlenia dosłownie zamienia noc w dzień — ale tylko dla kierowców i pasażerów, bo nie oślepia innych użytkowników drogi.

 Reflektory w Insignii charakteryzują się istotnie większą skutecznością dzięki podwojeniu (do 32) liczby segmentów diod LED. Efekt jest imponujący: nowe reflektory są bardziej eleganckie dzięki mniejszym odstępom między poszczególnymi segmentami diodowymi, a większa liczba tych segmentów pozwala na bardziej płynne i precyzyjne sterowanie wiązką światła. W rezultacie adaptacyjne matrycowe reflektory LED IntelliLux® generują więcej jaśniejszego światła.

 Aby zwiększyć widoczność podczas pokonywania zakrętów przy włączonych światłach drogowych, inżynierowie Opla zaopatrzyli matrycowe reflektory Insignii w dodatkową funkcję. Intensywność światła generowanego przez wewnętrzne segmenty rośnie w zależności od kąta skrętu kierownicy, co przekłada się na lepsze doświetlenie zakrętu. Kolejną cechą jest punktowe źródło światła, pozwalające na zwiększenie zasięgu świateł drogowych aż do 400 metrów. Kierowca ma zatem szansę dostrzec zwierzęta przebiegające drogę z większej odległości niż poprzednio — to szczególnie ważne jesienią, w czasie jazdy poza miastem, wczesnym rankiem lub wieczorem.

 

Innowacyjne w pełni diodowe reflektory w wielu modelach: Opel upowszechnia technologie oświetlenia

Innowacyjne oświetlenie w samochodach marki Opel zwiększa bezpieczeństwo jazdy po zmroku

Opel oferuje wzorcową technologię oświetlenia nie tylko we flagowej Insignii i bestsellerowej Astrze, ale także w innych segmentach rynku. Na przykład w Nowym Grandlandzie X dostępne są adaptacyjne reflektory (AFL) w technologii LED, która pozwala na zmianę kształtu wiązki światła przy jednoczesnej poprawie funkcjonalności w porównaniu z poprzednio stosowanymi technologiami oświetlenia. Ponadto system automatycznego sterowania światłami drogowymi (HBA), wykorzystujący obraz z kamery przedniej, zapobiega oślepianiu innych użytkowników dróg, uwalniając przy tym kierowcę od konieczności ręcznego przełączania świateł mijania na drogowe i odwrotnie. Reflektory te pracują w następujących trybach: szosowym, autostradowym, miejskim powiązanym ze światłami do strefy ruchu pieszego, statycznego i dynamicznego doświetlania zakrętów, świateł na złą pogodę oraz automatycznego sterowania światłami drogowymi.

Podobne systemy znajdziemy w Mokce X i w Zafirze. W obydwu modelach Opla również zastosowano nowoczesną technologię w pełni diodowego oświetlenia, która oferuje różne funkcje, od świateł do jazdy miejskiej i pozamiejskiej, po tryb turystyczny przydatny w krajach z ruchem lewostronnym. W Crosslandzie X, obecnym na rynku od kilku miesięcy, Opel udostępnia przednie reflektory LED z funkcją doświetlania zakrętów, automatycznego sterowania światłami drogowymi oraz automatycznym poziomowaniem wiązki świetlnej. Rozwiązania te gwarantują optymalne oświetlenie drogi przed pojazdem i zapewniają zwiększoną widoczność.

 

Od ukrytych reflektorów do AFL+: Opel jest pionierem w technologii oświetlenia

Matrycowe reflektory LED IntelliLux® oraz w pełni diodowe reflektory adaptacyjne to przełomowe technologie, które Opel udostępnia szerokiej rzeszy klientów. Demokratyzacja nowoczesnych technologii to podejście, które Opel realizuje od dziesięcioleci. Marka od dawna cieszy się uznaniem za pionierską rolę w opracowywaniu nowoczesnych rozwiązań stosowanych w reflektorach i oświetleniu pojazdu.

 Już w 1968 roku Opel GT imponował nie tylko nowatorską sylwetką nawiązującą do kształtu butelki coca-coli — kultowy pod względem stylistycznym model był również pierwszym niemieckim samochodem wyposażonym w chowane w nadwoziu reflektory. W 1989 roku na rynku pojawił się Opel Calibra — jeden z pierwszych seryjnie produkowanych samochodów z reflektorami soczewkowymi, o wysokości zaledwie 7 cm, które nadawały sportowemu coupé niepowtarzalny wygląd i poprawiały jego właściwości aerodynamiczne.

 W 2003 roku, wraz z wprowadzeniem innowacyjnego systemu reflektorów adaptacyjnych (AFL), Opel jako pierwszy producent zaoferował dynamiczne oraz 90 stopniowe doświetlanie zakrętów w modelu klasy średniej. W 2004 roku Opel Astra był pierwszym samochodem kompaktowym z funkcją doświetlania zakrętów, a w 2006 roku marka zdemokratyzowała kolejną technologię, wprowadzając bihalogenowe doświetlanie zakrętów i łuków drogi w segmencie minivanów (Meriva) i małych, miejskich samochodów (Corsa).

 W 2008 roku przyszedł czas na kolejną generację systemu oświetlenia. Reflektory AFL+ zadebiutowały wraz z modelem Insignia, wyznaczając nowy standard dla branży motoryzacyjnej. Zmienny rozkład wiązki świetlnej emitowanej przez reflektory ksenonowe dostosowywał się do profilu drogi, prędkości oraz warunków jazdy.

Do góry